Woonpunt Huurdersonderzoek

Waarom een huurdersonderzoek?

Woonpunt biedt u graag een goede dienstverlening. Daarom willen we weten wat u van onze dienstverlening vindt. Wat doen we goed? En wat kan beter? We laten dit gedurende het hele jaar onderzoeken door onafhankelijke onderzoeksbureaus.

consulent en huurder_uitsnede.jpg

Hoe voeren we het onderzoek uit?
Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) doet voor Woonpunt onderzoek naar onze dienstverlening en service. Vinden veel huurders dat wij het goed doen? Dan krijgen wij het keurmerk KWH-Huurlabel. Er wordt op twee manieren contact met onze huurders opgenomen:

  • Telefonisch: een medewerker van KWH neemt contact met u op. Deze medewerker stelt zich netjes voor en legt uit waarom hij/zij contact met u opneemt.
  • Online: u ontvangt een Woonpunt e-mail van onderzoeksbureau KWH. Hierin staat een link naar een website met de vragenlijst.

De KWH enquêtes zijn altijd volledig anoniem. Woonpunt kan op geen enkele wijze nagaan wat u heeft ingevuld. Alleen wanneer u dat zelf wil, kunt u in de enquête aanvinken dat KWH uw mening aan Woonpunt mag doorgeven.

Daarnaast doet Inceptivice onderzoek voor Woonpunt. Via de enquetes van Inceptivice wil Woonpunt via haar huurders vernemen hoe tevreden men is over de dienstverlening van onze contractpartners. Dit zijn bedrijven die werkzaamheden voor Woonpunt uitvoeren bij huurders, die Woonpunt niet zelf doet of kan doen. Bijvoorbeeld voor CV-reparaties, glasherstel of rioolklachten. Ook houden we bij of er goed in de complexen wordt schoongemaakt.

Wat doen we niet?
Woonpunt, Inceptivice of KWH vragen u nooit om de e-mail van het onderzoeksbureau te beantwoorden. Of ons gegevens te sturen zoals uw bankrekeningnummer, Burgerservicenummer of andere privé informatie. Twijfelt u over de herkomst, authenticiteit of correctheid van een email of telefonisch contact van Woonpunt Inceptivice of KWH in het kader van huurdersonderzoek? Of vermoedt u een vorm van fraude? Neem dan contact met ons op via 088-0506070.

Bent u toch niet tevreden?
Het behalen van een KWH-Huurlabel of en uitgeven van enquetes wil niet zeggen dat alles perfect verloopt. Misschien bent u ergens ontevreden over? Laat het ons weten! Zo kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren. Lees hier hoe Woonpunt met klachten omgaat.

Wilt u meer weten?
Kijk dan op de website van KWH voor meer informatie over het KWH-Huurlabel.