501640478.jpg

Betaal eenvoudig via AcceptEmail

Veilig en snel digitaal uw huur betalen

Woonpunt biedt haar huurders het digitale alternatief van de acceptgiro: de AcceptEmail. Wilt u om specifieke redenen geen automatische incasso? Dan kunt u de huur toch gemakkelijk digitaal overmaken.

Wat is AcceptEmail?

Een AcceptEmail is een digitale factuur die u per e-mail ontvangt. U ontvangt maandelijks een AcceptEmail van Woonpunt. Vanuit de e-mail kunt u rechtstreeks met internetbankieren/iDEAL uw rekening betalen. U bepaalt zelf wanneer u betaalt, zolang u de betaaltermijn maar goed in de gaten houdt. U kunt geen fouten maken bij het overboeken omdat alle gegevens al voor je zijn ingevuld.
 

Voordelen:

  • Accept-email direct in uw e-mailbox
  • Betrouwbaar en veilig via iDEAL
  • Altijd het juiste bankrekeningnummer, huurbedrag, en betalingskenmerk
  • Vanaf uw eigen PC, laptop of mobiele app.

Let op: uw bank moet aangesloten zijn bij iDEAL en u moet een mogelijkheid tot digitaal bankieren / internetbankieren hebben.

 

Wilt u een Accept E-mail ontvangen?

Dat kan. Stuur een bericht naar info@woonpunt.nl of bel met onze afdeling incasso via 088 – 050 60 70. 

 

Heeft u nog vragen?

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over de AcceptEmail van Woonpunt.

  • Betaling per AcceptEmail is veilig en altijd persoonlijk aan u gericht. Voor extra veiligheid wordt de inhoud van de mail versleuteld. Tijdens de betaling ziet u welk bedrag u precies betaalt. Met iDeal loopt de betaling altijd via uw eigen betaalrekening en het beveiligde internetbankieren van uw eigen bank.

    Zo kunt u controleren of uw AcceptEmail juist is:

    • De afzender van de betaalmail is altijd noreply@ibanaccept.nl
    • In de mail ziet u voor welk adres u de huur betaalt, voor welke maand en welk bedrag. Ook staat uw klantnummer erin vermeld.
    • Als u in de mail op ‘betalen’ klikt, komt u op een internetpagina waar u uw bank kiest.
    • De URL van de internetpagina is altijd https://woonpunt.ibanaccept.nl.
    • Deze internetpagina is beveiligd met een SSL certificaat. Dit kunt u zien aan het slotje in de browser. Als u op het slotje klikt verschijnt een veiligheidscertificaat.
  • Controleer of de AcceptEmail in uw spambox is terecht gekomen. Is dat niet het geval? Neem dan contact met ons op. Stuur een bericht aan info@woonpunt.nl of bel met onze Klantenservice, via 088 – 050 60 70.

  • iDEAL wordt ondersteund door alle browsers die ook door internetbankieren worden ondersteund. Dat zijn in ieder geval de veelgebruikte internet browsers zoals Internet Explorer, Google Chrome en Firefox. Mocht u problemen hebben met iDEAL in combinatie met de browser die u gebruikt, dan raden we u aan contact op te nemen met de helpdesk van internetbankieren bij uw bank.

  • De betaalfunctie bij MijnING.nl is nog niet geactiveerd. U kunt direct met iDEAL betalen als u beschikt over MijnING.nl en een geactiveerde betaalfunctie heeft. Neem voor het activeren van de betaalfunctie contact op met de ING.

  • Voor vragen over een specifieke iDEAL-betaling kunt u contact opnemen met uw eigen bank.

    • ABN AMRO: 0900 – 0024
    • ASN Bank: 0800 – 0380 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)
    • Bunq: Voor al je vragen zijn we bereikbaar via de support sectie in de bunq app.
    • ING: 020 22 888 88
    • Knab: 020-303 1600 (Servicedesk; maandag t/m zondag van 8.00 tot 22.00 uur)
    • Rabobank: 0900 – 0905
    • RegioBank: 0800 – 0411
    • SNS Bank: 030 – 633 3000
    • Triodos Bank: 030 693 65 11 (Afdeling Informatie & Advies; maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur)
    • Van Lanschot Client Services: 0800-1737

    Bovenstaande nummers en openingstijden zijn onder voorbehoud en aan verandering onderhevig.

  • Stuur een mail aan info@woonpunt.nl en vermeld daarin uw naam, klantnummer en adres. En geef ons de gewenste betaalwijze door. U kunt uw huur zelf overmaken of een automatische incasso aanvragen.

  • Woonpunt wil het betalen van de huur eenvoudiger, efficiënter en minder foutgevoelig maken. Vanaf 1 december 2017 stapt Woonpunt daarom over naar Accept-email. U kunt dus voortaan betalen via AcceptEmail of automatische incasso. Kiest u geen van beide mogelijkheden, dan moet u er zelf op letten dat u de huur overmaakt voor de eerste van de maand.

  • Wanneer u de verkeerde bank heeft gekozen en op ‘klik hier op betalen’ heeft geklikt, dan lijkt de link even niet meer te werken. Dit komt omdat iDeal slechts 1 aanvraag per AcceptEmail tegelijk aan kan. Dit duurt per keer tussen 15 en 30 minuten. Daarna kunt u de link gewoon weer gebruiken.

  • Met de volgende banken kunt u een iDEAL betaling doen:

    ABN AMRO

    ASN Bank

    Rabobank

    SNS Bank

    RegioBank

    ING

    Knab

    Friesland Bank

    Triodos Bank

    Van Lanschot Bankiers.

    Staat uw bank hier niet tussen? Dan kunt u de link in de AcceptEmail niet gebruiken. Wel bevat de AcceptEmail alle gegevens die u nodig heeft om handmatig uw huur over te maken.

  • Ja, dat kan. U kunt de AcceptEmail doorsturen, zodat een ander uw huur kan betalen.

  • U vindt uw IBAN (bankrekeningnummer):

    • als u inlogt op uw internetbankieren;
    • op uw betaalpas, als deze is uitgegeven na september 2012;
    • op uw papieren bankafschrift.
  • Stuur een bericht aan info@woonpunt.nl of bel met onze Klantenservice, via 088 – 050 60 70. Wij proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.