Huurachterstand
Samen naar een oplossing zoeken
Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen? Neem dan meteen contact op met het incassoteam van Woonpunt, via 088 - 050 60 70. Wij zoeken samen naar een oplossing.

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen? Neem dan meteen contact op met het incassoteam van Woonpunt, via 088 - 050 60 70. Wij zoeken samen naar een oplossing.
Huurachterstand is vervelend. Dat begrijpen wij, daarom gaan we er discreet mee om. Als u één of twee maanden huurachterstand heeft, kunt u met ons een betalingsregeling treffen. Daarbij houden wij rekening met uw gezinssituatie. Wij kunnen u ook in contact brengen met een schuldhulpverlener. Door u te houden aan de betalingsregeling, voorkomt u dat u de achterstand alsnog in één keer moet terugbetalen.
Als u niet reageert op onze brieven, geen betalingsregeling met ons treft of als u zich niet houdt aan de gemaakte afspraken, schakelt Woonpunt de deurwaarder in. Ongeacht de hoogte van de achterstand. De kosten zijn voor uw rekening. Het treffen van een betalingsregeling is dan alleen nog mogelijk met de deurwaarder.
Bij een huurachterstand van drie maanden of meer, kan Woonpunt de kantonrechter vragen om de huurovereenkomst te ontbinden. Als u nog steeds niet betaald heeft en ook geen regeling heeft getroffen, zal de kantonrechter het verzoek toewijzen. Twee weken na het vonnis gaat de deurwaarder over tot ontruiming van de woning. Tenzij de schuld alsnog in zijn geheel betaald is of de Kredietbank of een andere instantie garantie van betaling heeft gegeven.
De huur moet vóór het begin van de maand betaald zijn. Dat kan op verschillende manieren. Het gemakkelijkst is via een automatische incasso. Contante betalingen zijn niet mogelijk bij Woonpunt. Wel kunt u bij ons pinnen of het bedrag overmaken op: iBan nummer: NL22INGB0000717812 Meer informatie leest u op deze pagina.
Is uw huur lager dan € 752,33, dan komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag. Kijk voor meer informatie over huurtoeslag op www.toeslagen.nl.
U kunt uw nieuwe rekeningnummer aan ons doorgeven door het formulier in te vullen op deze pagina.
Ja dat kan. Wilt u de huur automatisch laten incasseren, vul dan dit formulier in.
De huur bestaat uit de kale huurprijs en eventueel bijkomende kosten voor energie- of waterverbruik en servicekosten voor het schoonhouden van algemene ruimten en groenonderhoud. Wil u exact weten wat voor u van toepassing is, neemt u dan contact met ons op.
Alleen de “kale” huur, dat wil zeggen de prijs die verschuldigd is voor het enkele gebruik van de woning. Servicekosten vallen hier dus niet onder.
De servicekosten zijn bijvoorbeeld de kosten voor het schoonhouden van algemene ruimten, het groenonderhoud en gezamenlijke kosten voor elektra (voor bijvoorbeeld een lift of elektrische deuren).
Bij het bepalen van de huurprijs van uw woning houden we rekening houden met onder meer:
De huur die wij in rekening brengen is sowieso nooit hoger dan de door de minister vastgestelde maximale huurprijs. Wilt u weten wat de maximale huurprijs is van uw woning? Doe dan de Huurprijscheck op de website van de huurcommissie.
U kunt het bedrag overmaken iBan nummer: NL22INGB0000717812 onder vermelding van uw relatienummer. Dit staat vermeld op de aanmaanbrief die u heeft ontvangen. Weet u uw relatienummer niet, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 - 050 60 70.
Neem bij betalingsproblemen zo snel mogelijk contact op met het incassoteam van Woonpunt via 088 - 050 60 70. Kijk voor meer informatie op pagina huurachterstand.
Neem contact op met het incassoteam van Woonpunt via 088 - 050 60 70. Zij helpen u graag verder.
Neem bij betalingsproblemen zo snel mogelijk contact op met het incassoteam van Woonpunt via 088 - 050 60 70. Kijk voor meer informatie op pagina huurachterstand
Wilt u meer weten over stook- en servicekosten kijk dan op www.woonpunt.nl/stookkosten
U ontvangt het bedrag binnen 30 dagen op uw rekening.
Met meters kijken we naar het verbruik in de woning. Als het om warmte gaat wordt een deel van de totale verwarmingskosten van het gebouw evenredig over de woningen verdeeld. Dit is onder meer voor het warmteverlies van de leidingen. Kijk voor meer informatie op www.woonpunt.nl/stookkosten.
Woonpunt streeft ernaar de afrekening voor 1 juli aan de huurders te sturen. Kijk voor meer informatie op www.woonpunt.nl/stookkosten.
Jaarlijks stelt Woonpunt de huurverhoging vast. Daarbij houden we ons aan de Woningwet. Meer informatie kun je lezen op www.woonpunt.nl/huurverhoging