Wat betekent de aanscherping van de coronamaatregelen voor de dienstverlening van Woonpunt? U leest het hier.

Hoe is de schoonmaak geregeld?

Als bewoner vindt u het prettig als de algemene ruimtes in uw flatgebouw goed gepoetst worden. Daar betaalt u immers ook servicekosten voor. Hoe heeft Woonpunt de schoonmaak in gebouwen geregeld?

 

Woonpunt besteedt de schoonmaak in flatgebouwen uit aan externe schoonmaakbedrijven. Hun medewerkers poetsen de bijvoorbeeld de trappenhuizen, galerijen en de entrees. Bewoners betalen hiervoor elke maand een bedrag aan servicekosten.


Schoonmaak controle

De schoonmaakwerkzaamheden worden gecontroleerd door een ander bedrijf. Dat gebeurt met een steekproef. Het schoonmaakbedrijf weet dus nooit van tevoren waar de controles gaan plaatsvinden. Als de controleur verbeterpunten tegenkomt, toont hij deze aan de leidinggevende van de schoonmakers. Van deze verbeterpunten maakt de controleur een verslag dat zowel naar Woonpunt gaat, als naar het schoonmaakbedrijf. Uit een volgende controle moet blijken of het is verbeterd.

 

Wanneer is iets nu echt schoon? 

Daarover zijn heldere afspraken gemaakt tussen Woonpunt, het schoonmaakbedrijf en de controleur. Maar bewoners kunnen daar andere beelden bij hebben. Voor de één is ramen wassen elke maand voldoende, voor de ander moet dat wekelijks gebeuren. De controles helpen ons om het steeds weer iets beter te doen voor de bewoners. We gaan daarbij uit van een gemiddelde. Ideaal gezien zouden we natuurlijk zo vaak mogelijk poetsen. Maar dan zouden de schoonmaakkosten enorm stijgen. Dat is ook niet de bedoeling.

 

Vraag over schoonmaak

Uw buurtcoördinator onderhoudt zowel de contacten met het schoonmaakbedrijf, als met de controleurs als met de bewoners. Wilt u weten wie uw buurtcoördinator is? Kijk dan in de entreehal. Daar hangen zijn foto, naam en contactgegevens. Heeft u vragen over de schoonmaak? Dan kunt u die altijd aan hem of haar stellen.