Abonnement huurdersonderhoud
Bent u zelf niet handig dan kunt u gebruik maken van ons Abonnement Huurdersonderhoud. Hiermee kunt u reparaties die eigenlijk voor uw rekening zijn, door Woonpunt laten uitvoeren.

Bent u zelf niet handig dan kunt u gebruik maken van ons Abonnement Huurdersonderhoud. Hiermee kunt u reparaties die eigenlijk voor uw rekening zijn, door Woonpunt laten uitvoeren.
Het onderhoud aan uw woning is in hoofdlijnen wettelijk geregeld. De meeste grote werkzaamheden worden door Woonpunt verricht. Voor kleine zaken bent u als huurder vaak zelf verantwoordelijk. Deze zijn wettelijk vastgelegd in het ‘Besluit kleine herstellingen’. Met het Abonnement Huurdersonderhoud kunt u sommige reparaties die eigenlijk voor uw rekening zijn, door Woonpunt laten uitvoeren. Behalve de maandelijkse abonnementskosten betaalt u niks extra's. Wilt u weten wat er allemaal onder het abonnement onderhoud valt? Bekijk de folder.
Bij het tekenen van het huurcontract bieden wij het abonnement huurdersonderhoud aan. De tarieven variëren van € 3,24 tot € 7,67 per maand. U hoeft niet meteen te beslissen: tot drie maanden na het tekenen van het huurcontract kunt u zich nog kosteloos abonneren. Daarna betaalt u entreegeld van € 20,--. Het abonnement gaat in op het moment dat u de € 20,-- heeft betaald. Stoppen met het abonnement kan op elk gewenst moment met een opzegtermijn van een maand.
Veel huizen hebben een vochtprobleem. Het ruikt vaak muf en er kunnen vochtplekken of schimmel ontstaan. Dat is niet gezond. Gelukkig kunt u er vaak zelf wat aan doen. Met koken, douchen en het drogen van de was komt bijvoorbeeld veel vocht in de woning. Voer dit zo snel mogelijk af naar buiten. Hoe u dit het beste kunt doen, ziet u in dit filmpje van de GGD. De GGD komt ook graag bij ons langs voor een persoonlijk advies om vochtproblemen te verhelpen. Bel voor een afspraak naar GGD Zuid Limburg: 088 - 880 50 70.
Woonpunt is niet aansprakelijk voor vochtschade aan uw eigendommen als u deze heeft opgeslagen in de kelder. Een kelder is namelijk niet geschikt voor de opslag van spullen die makkelijk vocht opnemen of snel door vocht worden aangetast, zoals kleding, schoeisel, een zitbank of boeken. De lucht in de kelder bevat meer vocht dan de lucht in bijvoorbeeld de woonkamer. Dat komt omdat de kelder (deels) ondergronds ligt en de temperatuur er lager is. Daarom ontraden wij u om vochtgevoelige zaken in de kelder op te slaan en zijn wij niet verantwoordelijk voor vochtschade die zo ontstaat.
Woonpunt is verantwoordelijk voor het onderhoud aan technische installaties. Zelf heeft u ook een verantwoordelijkheid denk bijvoorbeeld aan het vervangen van filters van uw mechanische ventilatie.
Woonpunt vervangt alleen hang-en sluitwerk tijdens renovatieprojecten. Wilt u ander hang- en sluitwerk dan kunt u dit zelf regelen.
Ja dat kan, als u in een flatgebouw of appartementencomplex woont. U kunt hiervoor een verzoek indienen via onze website. Na uw aanvraag maken we het nieuwe plaatje en sturen u deze toe met de post. Dit neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag.
Via Woonpunt kunt u zich aansluiten bij het glasfonds, waarmee u verzekerd bent tegen glasbreuk. Dit kost u € 1,16 per maand. Glasreparaties vanuit dit fonds worden verricht door Trichtglas. Huurders die lid zijn van het glasfonds kunnen direct contact opnemen met Trichtglas via dit contactformulier.
Wateroverlast kunt u doorgeven aan Woonpunt. Dat kan via onze website of u kunt contact opnemen met onze klantenservice via 088 - 050 60 70.
Voor een stroomstoring kunt u contact met Woonpunt opnemen. Dat kan via onze website of u kunt contact opnemen met onze klantenservice via 088 - 050 60 70.
Een klacht over het onderhoud kunt u aan ons doorgeven door dit formulier in te vullen. Binnen vijf werkdagen krijgt u een reactie.
Heeft u een abonnement huurdersonderhoud, dan kunt u dit aan Woonpunt vragen. U kunt voor het schoonmaken van de dakgoot een verzoek indienen via onze website.
Bent u zelf niet handig dan kunt u gebruik maken van ons abonnement huurdersonderhoud. Hiermee kunt u reparaties die eigenlijk voor uw rekening zijn, door Woonpunt laten uitvoeren. Lees hier de uitgebreide informatie over het abonnement.
Kan de reparatie niet wachten? Via 088 - 050 60 70 zijn we 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend. Tip: luister de hele meldtekst af. Aan het einde kunt u zich laten doorschakelen naar onze externe storingsdienst.
Ja wij kunnen u helpen. Houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Heeft u onze hulp nodig omdat u zichzelf heeft buitengesloten? Dan betaalt u € 85,- (tijdens kantooruren) of € 130,- (buiten kantooruren). Sleutels kwijt? Een slotcilinder vervangen kost € 85,-. Voor elke volgende (gelijk sluitende) cilinder in dezelfde woning betaalt u € 25,-.
Ja, dat kan. U kunt contact opnemen met onze klantenservice, via 088 – 050 60 70. Zij kunnen u vertellen of een sleutel beschikbaar is en wanneer u deze kunt komen halen.
Ja dat is mogelijk. Of u kunt dit via de website aan ons doorgeven of contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 050 60 70.
U kunt gemakkelijk uw verzoek indienen via dit formulier op onze website. Heeft u al een afspraak gemaakt die u wilt veranderen? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 - 050 60 70.
Woonpunt hanteert geen standaard termijnen voor het vervangen van een keuken. We vervangen de keuken als deze technisch niet meer in orde is. U kunt hiervoor een afspraak maken met onze opzichter.
Als wij onderhoud bij u komen uitvoeren dan ontvangt u 3 tot 4 weken van te voren een brief van ons met een aankondiging.
Wilt u weten wat de status is van uw reparatieverzoek, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 050 60 70.
Woonpunt voert geen aanpassingen uit op basis van individuele verzoeken van huurders. Als u iets wil veranderen dan mag dat, lees voor meer informatie en de spelregels de brochure 'zelf uw woning veranderen' goed door.
U kunt gemakkelijk uw verzoek indienen via ons online formulier.