WP_Ronduit_corona-editie_Winkeliers_HR.jpg

Corona update: veilig doorwerken

In Nederland zijn sinds 26 juni de coronamaatregelen versoepeld. Stap voor stap gaat de samenleving weer open. Wat betekent dat voor de dienstverlening van Woonpunt?

Kantoor weer geopend op afspraak

Ons kantoor is vanaf 28 juni weer open voor bezoekers. Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we de RIVM-coronarichtlijnen. Daarom vragen we u om voorafgaand aan uw bezoek een afspraak te maken. Zo voorkomen we dat er te veel mensen tegelijk aanwezig zijn in het gebouw. 

Onze medewerkers werken minimaal de helft van de tijd vanuit huis. Het kan daardoor zijn dat we uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. Het antwoord op veel van uw vragen kunt u ook op deze website vinden. 

 

Wilt u een afspraak maken?

Stuur dan een mail naar info@woonpunt.nl. Leg kort uit waarover u ons wilt spreken. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op. U kunt ook bellen met onze klantenservice via 088 – 050 60 70.

 

Er gelden een aantal regels

Om uw bezoek zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen, gelden een aantal regels:

  • We vragen u zoveel mogelijk alleen te komen als u een afspraak heeft. 
  • Kom niet te vroeg. Wij verzoeken u buiten te wachten tot het tijdstip van de afspraak. Bel degene met wie u de afspraak heeft om te laten weten dat u er bent. U wordt dan persoonlijk opgehaald.
  • Ontsmet uw handen bij de desinfectiezuil naast de balie.
  • Volg de aangegeven looprichting en instructies.
  • Bij alles geldt: houd 1,5 meter afstand.
  • Mondkapjes zijn niet langer verplicht, mits u 1,5 meter kunt bewaren. Lukt dat niet? Zet dan toch uw mondkapje op.
  • Heeft u op de dag van uw afspraak last van verkoudheid, koorts en/of benauwdheid? Dan vragen wij u de afspraak te verzetten.

 

Reparaties

Onze servicemonteurs volgen bij het uitvoeren van reparaties aan uw woning het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’. Dat betekent dat:

 

1. we alleen langskomen als we veilig kunnen werken.

Daarom vragen we bij het plannen van de afspraak of iemand in uw gezin last heeft van verkoudheid, koorts en/of benauwdheid. Is dat het geval, dan komen we niet langs. Wij vragen u om opnieuw contact op te nemen zodra iedereen in uw gezin klachtenvrij is. Krijgt een van uw gezinsleden alsnog gezondheidsklachten krijgt? Wilt u het ons dan direct laten weten? Onze monteur vraagt hier sowieso nogmaals naar bij aankomst. Kan hij niet veilig werken, dan komt hij een andere keer terug.
 

2. we bij kwetsbare personen alleen ernstige verstoringen oplossen.

Kwetsbare personen zijn 70-plussers of mensen die vanwege hun gezondheid extra gevaar lopen bij een besmetting. Van een ernstige verstoring is sprake als de algemene dagelijkse levensbehoeftes (koken, toiletgebruik, wassen, schoonmaken et cetera) niet uitgevoerd kunnen worden.

 

3. we alleen komen als u hiervoor toestemming geeft.

Ontvangt u zelf liever uit voorzorg geen medewerkers van ons? Laat het ons dan weten. Of bedenkt u zich? Belt u dan gerust om een nieuwe afspraak in te plannen.

 

4. we vragen de volgende instructie te volgen als onze medewerker bij u aan de deur komt:

  • Zorg dat de ruimte waar onze medewerker moet zijn, vrij gemaakt is zodat onze monteur er goed bij kan.
  • Zorg dat de ramen open staan, zodat er goed geventileerd wordt.
  • Als de monteur aan het werk is, verblijft u in een andere ruimte in huis.
  • Als de monteur vertrekt, sluit u de deur voor hem.
  • We vragen u om altijd minimaal 1,5 meter afstand te houden van onze medewerker.
  • Onze monteurs dragen een mondkapje. We vragen u om tijdens het bezoek van de monteur alstublieft óók een mondkapje te dragen.

 


Onderhoud en renovatie

Werkzaamheden aan de buitenkant van de woning gaan gewoon door. Binnen doen we alleen klussen die mogelijk zijn binnen het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  Zie hierboven bij reparaties wat dat betekent. Daarnaast mag maar één aannemer tegelijk in de woning, met maximaal twee personen. Dat zorgt voor vertraging in de planning.

 

Huur opzeggen

Uiteraard kunt u gewoon de huur opzeggen. Nadat u de huur heeft opgezegd komt onze opzichter bij u langs om uw woning te bekijken. Tijdens het werkbezoek loopt hij de woning na. Hierbij geldt ook het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  We vragen u om zoveel mogelijk in een andere ruimte te verblijven en we houden altijd 1,5 meter afstand.

 

Geen groepsbezichtigingen

We doen geen groepsbezichtigingen voor vrijgekomen woningen. We maken met degene die in aanmerking komt voor de woning een maatwerkafspraak over de bezichtiging


Tot slot nog even dit… 

 

Betalingsproblemen

Wordt u financieel geraakt door de coronacrisis en voorziet u betalingsproblemen? Neem dan contact op met ons incassoteam via 088 – 050 60 70, kies 3 bij het keuzemenu . Of mail naar incasso@woonpunt.nl. Wij denken graag met u mee over een oplossing.

 

Let op elkaar

In deze tijd is de zorg voor elkaar belangrijker dan ooit. Hoe staat het met uw buren of mensen in uw directe omgeving? Houd een oogje in het zeil, bijvoorbeeld via een buurtapp of een belcirkel. Heeft u hier ideeën over? Uw buurtcoördinator denkt graag met u mee. Bel 088 – 050 60 70 of mail naar info@woonpunt.nl.

Onze service tijdens coronatijd.JPG