integriteit_ronduit.jpg
WP_Ronduit_corona-editie_Houten huisjes.jpg

Corona update: veilig weer aan de slag

De coronacrisis is voorlopig nog niet voorbij. Toch willen wij onze huurders weer zo goed mogelijk van dienst zijn. Maar wel op een veilige manier. Dus met respect voor de richtlijnen van het RIVM. Bijvoorbeeld als onze medewerkers bij u thuis komen. Dan verzoeken wij u de deur te openen en te sluiten en zoveel mogelijk in een andere ruimte te verblijven. Vanzelfsprekend houden we altijd 1,5 meter afstand. Wat kunt u verder verwachten?

 

De volgende maatregelen gelden in ieder geval tot en met 28 april:

Zoveel mogelijk telefonisch

We beperken persoonlijk contact zoveel mogelijk. Als iets telefonisch afgehandeld kan worden, dan heeft dat onze voorkeur. Sommige zaken kunnen echter niet telefonisch worden afgehandeld, zoals een reparatie of het bezichtigen van een woning.


Kantoor gesloten voor bezoekers

Telefonisch zijn we wel bereikbaar: 088-0506070. Wij helpen wij u graag van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Houdt u er rekening mee dat de wachttijden langer kunnen zijn dan normaal. Onze medewerkers werken op dit moment zoveel mogelijk vanuit huis, het kan daardoor zijn dat we uw vraag niet direct kunnen beantwoorden.
Het antwoord op veel van uw vragen kunt u ook op deze website vinden. 

 

Reparaties

Onze servicemonteurs voeren vanaf 20 april weer reparaties aan uw woning uit. We volgen daarbij het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  Dat betekent dat:

 

1. we alleen langskomen als we veilig kunnen werken.

Daarom vragen we bij het plannen van de afspraak of iemand in uw gezin last heeft van verkoudheid, koorts en/of benauwdheid. Is dat het geval, dan komen we niet langs. Wij vragen u om opnieuw contact op te nemen zodra iedereen in uw gezin klachtenvrij is. Krijgt een van uw gezinsleden alsnog gezondheidsklachten krijgt? Wilt u het ons dan direct laten weten? Onze monteur vraagt hier sowieso nogmaals naar bij aankomst. Kan hij niet veilig werken, dan komt hij een andere keer terug.
 

2. we bij kwetsbare personen alleen ernstige verstoringen oplossen.

Kwetsbare personen zijn 70-plussers of mensen die vanwege hun gezondheid extra gevaar lopen bij een besmetting. Van een ernstige verstoring is sprake als de algemene dagelijkse levensbehoeftes (koken, toiletgebruik, wassen, schoonmaken et cetera) niet uitgevoerd kunnen worden.

 

3. we alleen komen als u hiervoor toestemming geeft.

Ontvangt u zelf liever uit voorzorg geen medewerkers van ons? Laat het ons dan weten. Of bedenkt u zich? Belt u dan gerust om een nieuwe afspraak in te plannen.

 

4. we vragen de volgende instructie te volgen als onze medewerker bij u aan de deur komt:

  • Zorg dat de ruimte waar onze medewerker moet zijn, vrij gemaakt is zodat onze monteur er goed bij kan.
  • Zorg dat de ramen open staan, zodat er goed geventileerd wordt.
  • Als de monteur aan het werk is, verblijft u in een andere ruimte in huis.
  • Als de monteur vertrekt, sluit u de deur voor hem.
  • We vragen u om altijd minimaal 1,5 meter afstand te houden van onze medewerker.

 

Onderhoud en renovatie

Werkzaamheden aan de buitenkant van de woning gaan gewoon door. Binnen doen we alleen klussen die mogelijk zijn binnen het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  Zie hierboven bij reparaties wat dat betekent. Daarnaast mag maar één aannemer tegelijk in de woning, met maximaal twee personen. Dat zorgt voor vertraging in de planning.

 

Huur opzeggen

Uiteraard kunt u gewoon de huur opzeggen. Nadat u de huur heeft opgezegd komt onze opzichter bij u langs om uw woning te bekijken. Tijdens het werkbezoek loopt hij de woning na. Hierbij geldt ook het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  We vragen u om zoveel mogelijk in een andere ruimte te verblijven en we houden altijd 1,5 meter afstand.

 

Geen groepsbezichtigingen

We doen geen groepsbezichtigingen voor vrijgekomen woningen. We maken met degene die in aanmerking komt voor de woning een maatwerkafspraak over de bezichtiging


Tot slot nog even dit… 

 

Betalingsproblemen

Wordt u financieel geraakt door de coronacrisis en voorziet u betalingsproblemen? Neem dan contact op met ons incassoteam via 088 – 050 60 70, kies 3 bij het keuzemenu . Of mail naar incasso@woonpunt.nl. Wij denken graag met u mee over een oplossing.

 

Let op elkaar

In deze tijd is de zorg voor elkaar belangrijker dan ooit. Hoe staat het met uw buren of mensen in uw directe omgeving? Houd een oogje in het zeil, bijvoorbeeld via een buurtapp of een belcirkel. Heeft u hier ideeën over? Uw buurtcoördinator denkt graag met u mee. Bel 088 – 050 60 70 of mail naar info@woonpunt.nl.

Onze service tijdens coronatijd.JPG