Wat betekent de aanscherping van de coronamaatregelen voor de dienstverlening van Woonpunt? U leest het hier.

Kantoor blijft geopend

Ons kantoor blijft gewoon open voor bezoekers. Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers volgen we de RIVM-coronarichtlijnen. Onze medewerkers werken minimaal de helft van de tijd vanuit huis. Het kan daardoor zijn dat we uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. Het antwoord op veel van uw vragen kunt u ook op deze website vinden. 

 

Er gelden een aantal regels

Om uw bezoek zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen, gelden vanaf maandag 8 november een aantal regels:

  • We vragen u zoveel mogelijk alleen te komen als u een afspraak heeft. 
  • Kom niet te vroeg. Wij verzoeken u buiten te wachten tot het tijdstip van de afspraak. Bel degene met wie u de afspraak heeft om te laten weten dat u er bent. U wordt dan persoonlijk opgehaald.
  • Ontsmet uw handen bij de desinfectiezuil naast de balie.
  • Bij alles geldt: houd 1,5 meter afstand.
  • Bij verplaatsing in ons gebouw is het dragen van een mondkapje verplicht. Als u zit mag het mondkapje af, mits u 1,5 meter kunt bewaren. Lukt dat niet? Zet dan toch uw mondkapje op.
  • Heeft u op de dag van uw afspraak last van verkoudheid, koorts en/of benauwdheid? Dan vragen wij u de afspraak te verzetten.

 

Reparaties

Onze servicemonteurs volgen bij het uitvoeren van reparaties aan uw woning het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’. Dat betekent dat:

 

1. we alleen langskomen als we veilig kunnen werken.

Daarom vragen we bij het plannen van de afspraak of iemand in uw gezin last heeft van verkoudheid, koorts en/of benauwdheid. Is dat het geval, dan komen we niet langs. Wij vragen u om opnieuw contact op te nemen zodra iedereen in uw gezin klachtenvrij is. Krijgt een van uw gezinsleden alsnog gezondheidsklachten krijgt? Wilt u het ons dan direct laten weten? Onze monteur vraagt hier sowieso nogmaals naar bij aankomst. Kan hij niet veilig werken, dan komt hij een andere keer terug.

 

2. we alleen komen als u hiervoor toestemming geeft.

Ontvangt u zelf liever uit voorzorg geen medewerkers van ons? Laat het ons dan weten. Of bedenkt u zich? Belt u dan gerust om een nieuwe afspraak in te plannen.

 

3. we vragen de volgende instructie te volgen als onze medewerker bij u aan de deur komt:

  • Zorg dat de ruimte waar onze medewerker moet zijn, vrij gemaakt is zodat onze monteur er goed bij kan.
  • Zorg dat de ruimte van te voren goed geventileerd is.
  • Als de monteur aan het werk is, vragen we u om in een andere ruimte te verblijven
  • Bij alles geldt: houd 1,5 meter afstand.

 


Onderhoud en renovatie

Werkzaamheden aan onze woningen voeren wij uit om een goede kwaliteit te kunnen garanderen voor onze huurders. Wij proberen dan ook om werkzaamheden zoveel mogelijk door te laten gaan. Al onze klussen worden uitgevoerd volgens het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  Zie hierboven bij reparaties wat dat betekent. Daarnaast mag maar één aannemer tegelijk in de woning, met maximaal twee personen. Dat zorgt helaas voor vertraging in de planning.

 

Huur opzeggen

Uiteraard kunt u gewoon de huur opzeggen. Nadat u de huur heeft opgezegd komt onze opzichter bij u langs om uw woning te bekijken. Tijdens het werkbezoek loopt hij de woning na. Hierbij geldt ook het overheidsprotocol ‘samen veilig doorwerken’.  We vragen u om zoveel mogelijk in een andere ruimte te verblijven en we houden altijd 1,5 meter afstand.

 

Geen groepsbezichtigingen

We doen geen groepsbezichtigingen voor vrijgekomen woningen. We maken met degene die in aanmerking komt voor de woning een maatwerkafspraak over de bezichtiging

Onze service tijdens coronatijd.JPG