people-2561562_1920.jpg

Veel gestelde vragen rondom de wateroverlast

Veel van onze huurders zijn getroffen door wateroverlast en overstromingen.​​​​​ Wij leven mee met iedereen die hierdoor getroffen is. We snappen dat er veel vragen zijn vanuit onze huurders. Omdat de wachttijden aan de telefoon door drukte langer zijn dan normaal, publiceren we hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. We hopen dat we u hiermee alvast kunnen helpen.

De watersnoodramp is een ingrijpende gebeurtenis die grote gevolgen heeft voor veel slachtoffers en getuigen. We kunnen ons voorstellen dat u behoefte heeft aan een luisterend oor, maatschappelijke bijstand of advies. Slachtofferhulp is beschikbaar voor getroffen bewoners. Bel daarvoor naar: 0900 - 0101. 

 

Veel gestelde vragen

Waar kan ik schade als gevolg van de wateroverlast melden?
Schade aan uw woning kunt u melden bij Woonpunt. Dit kunt u doorgeven via onze website. Uw reparatieverzoek wordt zo snel mogelijk ingepland. Vanwege grote drukte kan dit langer duren dan normaal. Voor spoedreparaties kunt u met onze klantenservice bellen, via 088 – 050 60 70. Ook daar zijn de wachttijden langer dan normaal vanwege de drukte. Tip: luister buiten kantoortijd de hele meldtekst af, dan krijgt u de mogelijkheid om doorgeschakeld te worden naar een externe storingsdienst.

Herstel van schade aan uw bezittingen, regelt u zelf. Afhankelijk van hoe u verzekerd bent, kunt u de kosten declareren bij uw inboedelverzekering. Het is in ieder geval raadzaam om foto’s te maken van alle schade.

 

Is mijn woning nog wel veilig? 
Als u denkt dat uw woning niet meer veilig is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 088 - 050 60 70. Bijvoorbeeld als er door de wateroverlast scheuren of verzakkingen zijn ontstaan. Wij zorgen dat iemand langskomt om de situatie te beoordelen en u verder te helpen.

 

Ik heb een reparatieverzoek ingediend, waarom hebben jullie dit nog niet opgepakt?
Op dit moment krijgen we twee keer zoveel meldingen binnen als normaal. Er wordt met man en macht gewerkt om alle reparatieverzoeken zo snel mogelijk af te handelen. Niet alleen bij Woonpunt, maar ook bij onze samenwerkingspartners. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor een afspraak.

 

Waarom is Woonpunt telefonisch slecht bereikbaar?
Door drukte zijn de wachttijden bij onze klantenservice langer dan normaal. Onze excuses daarvoor. Heeft uw vraag geen spoed? Belt u dan liever op een later tijdstip of stuur een mail aan info@woonpunt.nl.

 

Door de watersnoodramp kom ik in betalingsproblemen, wat kan ik doen?
Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen? Neem dan meteen contact op met het incassoteam van Woonpunt, via 088 - 050 60 70. Wij zoeken samen naar een oplossing.

 

Wanneer gaat het Woonpunt kantoor weer open?
Op maandag 19 juli kunt weer vanaf 08.30 uur terecht op ons kantoor. Vanwege corona werken nog veel medewerkers vanuit huis, dus wij adviseren u eerst een afspraak te maken. Bel daarvoor met 088 – 050 60 70.