In de nieuwe benchmark, een vergelijking tussen woningcorporaties, scoort Woonpunt hoog als het gaat om dienstverlening en blijken onze bedrijfslasten te zijn gedaald.
Met name de service van onze onderhoudsdienst springt eruit met een 8,3!
In de benchmark worden alle corporaties van Nederland op verschillende thema's ingedeeld in drie categorieën: A voor de best presterende woningcorporaties, B voor de middengroep en C voor de corporaties met de slechtste scores.
In de nieuwe benchmark scoort Woonpunt hoog op het gebied van dienstverlening. Nieuwe huurders, vertrekkende huurders en bewoners met een reparatieverzoek werd gevraagd naar hun oordeel over onze service. Het resultaat is dat Woonpunt is ingedeeld in de A-groep. De best presterende woningcorporaties. Met name onze onderhoudsdienst springt eruit. Hun service werd door bewoners beoordeeld met een klinkende 8,3!
Bedrijfslasten zijn sterk gedaald
De afgelopen jaren heeft Woonpunt hard gewerkt aan een efficiëntere organisatie, met als gevolg dat onze bedrijfslasten voor het tweede jaar op rij fors dalen. Een aantal jaren geleden waren onze bedrijfslasten hoger dan duizend euro per woning per jaar. Als gevolg daarvan werd Woonpunt in de benchmark ingedeeld bij de duurste corporaties (klasse C). Inmiddels zitten onze bedrijfslasten op € 828 per woning per jaar, wat dichter bij het gemiddelde in de sector komt. We zijn dan ook voor het eerst ingedeeld in de middengroep B. Dat betekent overigens niet dat we stil blijven zitten.

Op andere thema's scores we nog lang niet zo goed als we zouden willen. Met name op het thema duurzaamheid liggen we sterk achter. Daar zitten we nog steeds in de C-groep. De komende jaren zetten we daarom alle zeilen bij om al in 2025 gemiddeld energielabel B te hebben voor onze woningen.