Lees hier onze korte nieuwsberichten. Over de prijzenpot van Onze Buurt, waarom een keuzemenu aan de telefoon klantvriendelijk is en hoe u samen met de buren zorgt voor een nette, schone en leefbare buurt.
€ 45.000 in de prijzenpot van Onze Buurt
Een eetclub voor de wijk, speeltuin voor jong en oud, tuintjesproject van ex-verslaafden voor mindervaliden: door wijken, dorpen, clubs en organisaties worden de mooiste plannen bedacht om de maatschappij een beetje warmer en fraaier te maken. Onze Buurt helpt de beste plannen van Limburg met een startkapitaal dat kan oplopen tot tienduizenden euro’s. Inschrijven om kans te maken op het budget, kan dit jaar tot en met 29 augustus.
Projecten moeten aan een aantal eisen voldoen om in aanmerking te komen voor nominatie:
- Bijdragen aan samenhang of verbinding tussen bevolkingsgroepen.
- Een origineel plan zijn of een originele invalshoek hebben.
- De initiatiefnemers moeten duidelijk kunnen maken waarvoor precies het geld nodig is.
De exacte criteria staan op de site www.onzebuurt.eu.
De inschrijfperiode loopt tot 29 augustus. Dan bekijkt de jury welke plannen in aanmerking komen voor de hoofdprijs.

Zorgen voor een nette, schone buurt
Plezierig wonen gaat verder dan alleen een goed onderhouden woning. Ook uw tuin heeft onderhoud nodig en het pad achter of naast uw woning moet schoon en veilig zijn. Samen met uw buren zorgt u voor een leefbare, nette en schone buurt. Om dat te bereiken hebben we enkele regels opgesteld voor het onderhoud van uw tuin en de paden achter of naast uw woning.
- Zorg dat u regelmatig gras maait, onkruid weghaalt en heggen, hagen en bomen snoeit
- Verwijder dode planten, struiken en klimop tegen de gevels.
- Bomen en planten mogen anderen niet hinderen. Houd daar bij het planten rekening mee.
- Maak afspraken met uw buren over het weghalen van onkruid en zwerfvuil in het pad achter of naast uw woning.
- Gebruik uw tuin niet als opslagplaats, werkplaats of
stortplaats voor afval. Parkeer hier ook geen voertuigen, aanhangers of
caravans.
Goedemiddag, welkom bij Woonpunt
Als u naar ons belt, hoort u sinds enige tijd een keuzemenu. De welbekende telefoonstem zegt dan: “toets 1 voor een reparatieverzoek, toets 2 voor een huuropzegging, toets 3 …”. Pas daarna krijgt u een medewerker aan de lijn. Hierdoor spreekt u direct met iemand die u kan helpen, en hoeft u minder vaak te worden doorverbonden naar een andere medewerker. U bent dus sneller geholpen.
Bij bepaalde keuzes krijgt u een meldtekst te horen. Bijvoorbeeld als we verwijzen naar de onderhoudsdiensten die reparatieverzoeken voor ons uitvoeren. Zo voorkomen we dat u onnodig aan de lijn hoeft te blijven.
Veel zaken kunt u zelf via onze website regelen. Bijvoorbeeld uw huur opzeggen, medehuurderschap aanvragen of een reparatieverzoek indienen. Neem maar eens een kijkje op www.woonpunt.nl.