WP-Gladys-005.jpg
Artikel leestijd3 min. leestijd
Een gesprek met Gladys Kakisina over haar ambities

‘Nieuwe energie van mensen helpen’

Ze had haar hbo-opleiding Facility Management nog maar nét afgerond toen Gladys Kakisina in 2017 aan de slag ging als medewerker Servicepunt bij Woonpunt. Nu, drie jaar later, is ze benoemd tot coördinator Servicepunt. En krijgt ze al meteen te maken met coronacrisis, die een behoorlijke impact heeft op haar werk. Ondanks dat blijft ze positief. ‘Nooit gedacht dat ik zo snel de kans zou krijgen om een nieuwe stap te maken’, reageert ze vrolijk.

Gladys is dol op haar werk bij het Servicepunt en dat straalt ze ook uit. ‘Ik kan me helemaal vinden in onze strategie om de klant centraal te stellen. Datzelfde wil ik doen voor al mijn collega’s, zodat zij prettig kunnen werken vanuit dit kantoor. Gelukkig weten ze me goed te vinden: als ik van toren A naar B loop, word ik onderweg vaak door vijf mensen aangesproken. Dat vind ik niet erg, alleen is het op dit moment een uitdaging omdat ik er alleen voor sta. Gelukkig kan ik terugvallen op een aantal collega’s die altijd klaar staan om me te helpen.’

Vooruit kijken
Zodra Gladys ondersteuning krijgt van een nieuwe medewerker Servicepunt, kan zij zich volledig gaan richten op haar nieuwe job. Wat verandert er in haar werk? ‘Nu ben ik vaak bezig met het oplossen van dagelijkse dingen. Bijvoorbeeld een plotselinge lekkage, of het bestellen van een bloemetje of een lunch. In mijn nieuwe functie ben ik meer bezig met projecten. Denk aan het regelen van interne verhuizingen, aanbestedingen of het vormgeven aan facilitair beleid.’

Contractbeheer verbeteren
Heeft ze al bepaalde verbeteringen op het oog? Gladys: ‘Ik wil graag het contractbeheer verbeteren. In Axxerion registreren wij onze contracten met de verschillende leveranciers. Momenteel staan daar nog heel wat contracten in die achterhaald zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan beëindigde contracten die in het systeem nog op ‘actief’ staan. Of contracten waarbij belangrijke informatie ontbreekt, zoals de gemaakte afspraken. Opschonen van de contractenmodule is dus zeker een aandachtspunt. Dat vergt wel wat tijd, omdat we dit per contract moeten bekijken. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit ons uiteindelijk alleen maar zal helpen om onze contracten goed te kunnen managen.’

'Ik kan nog veel leren van de ervaring van mijn collega’s daar'

Inkoopopleiding
In haar nieuwe functie krijgt Gladys te maken met inkooptrajecten en aanbestedingen, onder meer van beveiliging, bedrijfskleding, het wagenpark of drukwerk. ‘Op dat gebied wilde ik me verder ontwikkelen. Vandaar dat ik nu de inkoopopleiding Nevi 1 Privaat volg. Deze opleiding zorgt voor de theoretische basis, zodat ik beter in staat ben de vertaalslag te maken naar Woonpunt. In praktijk zoek ik bij inkooptrajecten zoveel mogelijk de samenwerking met het bedrijfsbureau, zodat we op een uniforme manier inkopen. Bovendien kan ik nog veel leren van de ervaring van mijn collega’s daar.’

Goed geregeld
Op 5 februari van dit jaar startte Gladys met de verkorte versie van de opleiding. Daarvoor moet ze zes woensdagen in Utrecht zijn. ‘We starten al om kwart over negen, vandaar dat ik op dinsdagavond vertrek en in een hotel overnacht. Fijn dat dit bij Woonpunt zo geregeld kan worden, anders zou ik al om zes uur de trein moeten pakken en uitgeput in de les zitten. Het examen bestaat uit drie onderdelen: tactische inkoop, operationele inkoop en onderhandelen. Voor dat laatste onderdeel moet ik nog twee workshops volgen die zijn uitgesteld vanwege de coronacrisis.’

Leerzame periode
Ook in haar dagelijkse werk heeft Gladys te maken met de coronacrisis. ‘Hoe vervelend deze crisis ook is, voor mij is het wel heel interessant wat er gebeurt. Net als de anderen in het crisisteam, ben ik zoekende naar de impact van bepaalde maatregelen. Waar moeten we bijvoorbeeld allemaal aan denken als er een totale lockdown komt? Wat betekent dit voor Woonpunt? Welke werkzaamheden kunnen wij nog wel uitvoeren? Het is een hele bizarre situatie waarin we nu zitten. Ondanks alle ellende is dit een hele leerzame periode voor mij’, eindigt ze.

Go Gladys!

Andere artikelen
Hart_onder_de_riem_OR-07fda10b.png
Artikel
Artikel leestijd6 min. leestijd
Artikel gelezengelezen

Werken tijdens de corona crisis

Artikel
Artikel leestijd7 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
Fiets_leasen-519d1b69.png
Artikel
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
WP-Gladys-005-3a5a39c0.jpg
Ambitie
Artikel leestijd3 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
wp-mm-adm-studenten-112-bijgesneden-7ad3a4a4.jpg
Artikel
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen

'Gewoon geweldig!'

Interview
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
woman-3188744_1920-1b414748.jpg
Interview
Artikel leestijd3 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
Made by Zuiderlicht