WP-Stagiars-Leidenlaan108.jpg
Artikel leestijd4 min. leestijd
Jonge medewerkers en stagiairs aan het woord

Een frisse blik

Woonpunt geeft graag ruimte aan stagiairs en jonge medewerkers om in de praktijk hun vak te leren en vaardigheden verder te ontwikkelen. Tegelijkertijd zorgen ze voor een frisse blik op de organisatie. Wat is hun eerste indruk van Woonpunt? Wat gaat er naar hun idee heel goed? En wat zou er beter kunnen?

'Door die positieve sfeer koos ik voor Woonpunt'

Laura Lahaut, stagiair Klant & Verhuur

Tijdens haar opleiding vond Laura alle projecten rondom huisvesting en accommodatiemanagement erg interessant. Daarom ging ze op gesprek bij Woonpunt. Laura: ‘De sfeer was meteen erg fijn. Iedereen was vriendelijk en mijn gesprek met Michelle en Bart liep soepel. Door die positieve sfeer koos ik voor Woonpunt.’

Dat ze deels haar eigen dagen mag inplannen, vindt Laura heel fijn. Ze heeft naast haar dagelijkse werkzaamheden genoeg ruimte voor haar schoolopdracht. Als het haar leerzaam lijkt, mag ze meelopen met collega’s. Onlangs ging ze bijvoorbeeld met Marjo mee naar een groepsbezichtiging. ‘Ik had niet verwacht dat er bij het verhuren van een woning zoveel emoties kwamen kijken vanuit huurders, zowel positief als negatief.’

Een tip die ze Woonpunt wil geven, gaat over het scheiden van afval. ‘Ik vind dat er erg weinig afvalbakken op kantoor zijn, op sommige etages zijn er zelfs helemaal geen. Het zou mooi zijn als er afvalbakken komen waarbij afval gescheiden kan worden. Dan denken we meteen een beetje aan de planeet.’

Dylan Erkenbosch, stagiair Klant & Leefbaarheid

Dylan is geen nieuw gezicht voor Woonpunt. Hij liep vorig studiejaar al tien weken stage op de afdeling Sociaal Beheer. Dylan: ‘Deze tien weken hadden mijn interesse gewekt om meer van Woonpunt te zien. Die kans kreeg ik door vakantiewerk te doen bij de afdeling Verhuur en vanaf september weer stage te lopen bij de afdeling Sociaal Beheer. Dit keer wil ik graag meer diepgang opdoen binnen de lopende casussen.’

Het valt Dylan op dat binnen Woonpunt een hoop veranderingen plaats hebben gevonden en nog steeds plaatsvinden. ‘Woonpunt blijft in beweging!’ Een aandachtspunt is wat hem betreft de communicatie tussen de verschillende afdelingen. ‘Die verloopt soms nog stroef. Dat merkte ik tijdens mijn stage en tijdens mijn vakantiewerk. Hier zie ik mogelijkheden tot verbetering.’

Heel tevreden is hij over de begeleiding die hij van iedereen binnen Woonpunt krijgt. ‘Er wordt op een zeer professionele manier aandacht aan ons besteed en we krijgen de mogelijkheid om onszelf binnen de organisatie te ontplooien. Ik zie Woonpunt dan ook als een zeer geschikte organisatie om kennis en kunde op te doen.’

'Woonpunt is in mijn ogen zeer innovatief!'

Farhat Akbari, stagiair Klant & Verhuur

Vanwege haar interesse in vastgoed koos Farhat voor Woonpunt. Ze wil graag haar competenties in de vastgoedwereld verder ontwikkelen. Dat doet ze bij het team van mutatieopzichters. Farhat: ‘Ik verricht regelmatig eindinspecties bij studentenwoningen. Het valt me op dat elke huurder uniek is en andere verwachtingen heeft over de eindopname. Dit leidt wel eens tot misverstanden. Soms is de woning bijvoorbeeld helemaal niet schoongemaakt. Dan moet ik daar kosten voor in rekening brengen, dat levert dan een hoop discussie op.'

Farhat vindt Woonpunt een grote organisatie die een groot aantal woningen en kamers verhuurt. Dit had ze niet verwacht. ‘Verder merk ik dat Woonpunt meegaat met trends en ontwikkelingen zoals het Nieuwe Werken, flexwerken en digitalisering. Daar ben ik erg van onder de indruk omdat dit niet bij elke organisatie zo is. Woonpunt gaat mee met de tijd en is in mijn ogen zeer innovatief!’ Wel ziet Farhat een verbeterpunt voor het flexibel werken: ‘Meer concentratiewerkplekken zouden fijn zijn.’

Vince Mak, Medewerker Serviceonderhoud

Vince wilde graag werk dat flexibel en zeer gevarieerd is. Aan die twee eisen voldoet zijn baan bij Service en Onderhoud. Zijn eerste indruk van Woonpunt is goed: ‘Ik ben onder de indruk van hoe afwisselend het werk is en wat er allemaal gebeurt op een dag. Het werk biedt me veel mogelijkheden en veel momenten om bij te leren.’ Vince heeft geen verbeterpunten voor Woonpunt. ‘Wat mij betreft moet Woonpunt zo doorgaan, er hoeft niet iets toegevoegd te worden. Ik heb het erg naar mijn zin bij Service en Onderhoud. Het werk is top! Vooral het werken met de collega's binnen een leuk team.’

'Iedere dag is anders'

Yannick Dahmen, Klant & Leefbaarheid

Een stageplaats moest wat Yannick betreft aan een aantal voorwaarden voldoen. Yannick: ‘De belangrijkste waren: een voor mij uitdagend rechtsgebied, de sociale aspecten en de diversiteit in werkzaamheden. Hiermee rekening houdend, kwam ik uit bij Woonpunt. Een stageplaats die alles heeft wat ik zoek.’

Yannick ervaart Woonpunt als een energieke woningcorporatie. ‘Iedere dag is anders. Iets plannen is moeilijker dan gedacht. Je leeft in de waan van de dag. De samenwerking tussen mij, de sociaal beheerders en het contact met andere directe collega’s en stagiairs verloopt uitstekend. Tussen de aparte afdelingen zou de samenwerking wel beter kunnen.'

Onder de indruk is Yannick van de hoeveelheid verschillende overlastmeldingen die bij Woonpunt binnenkomen. Onder meer deze meldingen zorgen voor een enorme diversiteit in de werkzaamheden. ‘Er komen daarbij een hoop emoties los. Onlangs nog bij mezelf, toen ik de staat van een woning ging opnemen met een gerechtsdeurwaarder. De geur die mij tegemoet kwam bij het openen van de voordeur was onbeschrijfelijk…’

Go Laura! Go Dylan! Go Farhat! Go Vince! Go Yannick!

Andere artikelen
ruud-c92396ed.jpg
Interview
Artikel leestijd5 min. leestijd
Artikel gelezengelezen

Niet stoken, toch besparen

Project
Artikel leestijd3 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
WP-Thery-Dirven-209-bfef5aff.jpg
Ambitie
Artikel leestijd3 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
Woonpunt-sturenopdata2-44474d21.jpg
Artikel
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
WP-Stagiars-Leidenlaan108-e54fb9fa.jpg
Artikel
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen

Waardevolle tips van huurders

Project
Artikel leestijd4 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
WP-Rene-Hinskens-Margraten-104-48843ebe.jpg
Ambitie
Artikel leestijd2 min. leestijd
Artikel gelezengelezen
Made by Zuiderlicht