
Vanaf begin januari kan Chris Schäfer zich als projectleider volledig richten op de verdere optimalisatie van DE. “Mijn vervanger is 20 januari begonnen, dus nu kunnen we aan de slag met het verbeteren van ons primaire systeem.” Het implementatieplan is in ontwikkeling en we streven ernaar dat het in februari in de CAB (Change Advisory Board) en het DT komt. “Ik wil alle collega’s regelmatig op de hoogte houden over de vorderingen.” In deze GO Woonpunt geeft Chris alvast een voorzetje.
Vertrouwen
“Het is belangrijk dat we weer vertrouwen in het systeem krijgen”, zegt Chris. “Zoals we tijdens de vorige lunchpraat al constateerden, lopen we tegen veel dingen aan. De afgelopen lunchpraat heeft Léon verteld over de stappen die we al gezet hebben. We hebben tijdens STIP gewerkt aan het standaardiseren van processen. Die moeten we nu gaan optimaliseren.” Chris is optimistisch. “Sommige zaken lopen al goed, maar die moeten we alleen nog beter in ons proces vastleggen.”
Aandacht
Terugkijkend ziet Chris dat er tijdens STIP keihard is gewerkt, maar dat de verschillende werkgroepen elkaar onderling niet genoeg bevraagd hebben. “Dus de oplossing voor de één, hoeft niet de oplossing voor de ander te zijn. Daarom moeten we met aandacht en meer met elkaar in gesprek gaan. Zo zorgen we uiteindelijk voor meer efficiëntie voor onszelf en uiteindelijk voor de huurders.”
“We moeten met aandacht en meer met elkaar in gesprek gaan.”
Doen
Dus nu gaan meer mét elkaar aan de slag. Dat sluit mooi aan bij de kernwaarde 'Wij zijn doeners'. “Precies. We hebben eerst opgehaald waar iedereen tegenaan loopt. Daar zagen we al veel verbindingen. Door prioriteiten te stellen, weten we nu welke issues we als eerste gaan beetpakken. Zo kijken we wat de meeste impact heeft en zetten die bovenaan onze lijst.” Uit het gesprek met ZIG kwamen al enkele oplossingen naar voren die simpel in te richten zijn. “Waar we voor sommige processen terug naar de tekentafel moeten, is het bij andere issues een kwestie van een vinkje aan of uitzetten.”
Perspectief
“Uiteindelijk willen we dat iedereen beter en efficiënter met DE kan omgaan. Daarvoor gaan we binnenkort aan tafel zitten om te kijken naar: wat is jouw rol, hoe werkt het nu en welke stappen moeten we nog zetten? Dit doen we alleen voor de processen die we raken in het project DE optimalisatie.” Door ieders rol in kaart te brengen, gaan jullie zo ook in op het signaal dat er vanuit het medewerkersonderzoek kwam over rolonduidelijkheid. “Klopt. We ronden het projectplan af in januari en het streven is dat het in februari in de CAB en het DT komt. Dus dan kunnen jullie weer een update van mij verwachten.”



