Bezwaar huurverhoging

Wilt u bezwaar maken tegen de huurverhoging, vul dan onderstaand formulier in. Nadat u op de knop 'verstuur' klikt, ontvangt u een kopie van uw bezwaar per e-mail. Binnen twee weken stuurt Woonpunt u een brief met een reactie op uw bezwaar.

In onderstaande gevallen kunt u bezwaar maken:

  • De huurverhoging bedraagt meer dan de maximale huurverhoging.
  • De huur komt door de verhoging boven de maximale huurprijsgrens volgens het puntensysteem te liggen.
  • Het voorstel is verkeerd aangekondigd of bevat fouten, zoals een onjuiste ingangsdatum of huurprijs.
  • Het voorstel is minder dan twee maanden voor de ingangsdatum verstuurd.
  • De huur is door de huurcommissie tijdelijk verlaagd vanwege ernstige onderhoudsgebreken en de gebreken zijn nog niet verholpen.
  • Er is sprake van all-in huur (geen splitsing in kale huur en servicekosten, waardoor de kale huurprijs niet bekend is).
     

Meer informatie over de huurcommissie en het maken van bezwaar vindt u op de website www.huurcommissie.nl

 

Bezwaarformulier

U vindt het klantnummer bovenaan de brief onder "uw kenmerk".

* Woonpunt gebruikt uw e-mailadres ook voor toekomstige klantcontacten (lees meer)