Huur betalen
Er zijn drie verschillende manieren om je huur te betalen: automatische incasso, betalen via iDEAL of handmatig betalen.
Het is belangrijk om een betaalwijze te kiezen die het beste bij jou past en het gemakkelijk maakt om je huur op tijd te betalen. Zo voorkom je mogelijke problemen. Wil je je betaalwijze aanpassen? Geen zorgen, we helpen je graag!
Wijziging doorgevenEr zijn drie verschillende manieren om je huur te betalen: automatische incasso, betalen via iDEAL of handmatig betalen.
Met een automatische incasso regel je gemakkelijk en zorgeloos de betaling van je huur. Woonpunt schrijft het huurbedrag van je bankrekening af op de 20ste, 25ste óf 1ste van de maand. ? Je betaalt je huur voor de daarop volgende maand. Bijvoorbeeld: op 20 juli incasseren we de huur van augustus. Zo betaal je altijd op tijd, zonder dat je er nog omkijken naar hebt.
Wil je de maandelijkse huur betalen met automatische incasso? Of heb je Woonpunt gemachtigd om de huur van je rekening af te schrijven, maar wil je deze machtiging intrekken? Geef het aan ons door.
Een digitale acceptgiro is een factuur die je via e-mail ontvangt (bekijk voorbeeld). Je ontvangt elke maand een digitale acceptgiro van Woonpunt. Met internetbankieren (iDEAL) kun je direct vanuit de e-mail de rekening betalen. Je kunt zelf kiezen wanneer je betaalt, zolang je maar de betaaltermijn in de gaten houdt. Het is niet mogelijk om fouten te maken bij de overboeking, omdat alle gegevens al voor je zijn ingevuld.
Betaling via digitale acceptgiro is veilig en altijd specifiek voor jou bedoeld. Voor extra veiligheid wordt de inhoud van de e-mail versleuteld. Tijdens het betalingsproces zie je het exacte bedrag dat je betaalt. Met iDEAL verloopt de betaling altijd via je eigen bankrekening en het beveiligde internetbankieren van je eigen bank.
Zo kun je controleren of de digitale acceptgiro juist is:
Kies je voor handmatig betalen? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van je huur. Je betaalt de huur vóór het begin van elke nieuwe maand. Als je naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kun je niet contant betalen. Wel kun je bij ons pinnen of het bedrag overmaken via onderstaande gegevens:
Vermeld daarbij je relatienummer. Dit nummer vind je bovenaan de brieven van Woonpunt .