Betaalwijze aanpassen

Het is belangrijk om een betaalwijze te kiezen die het beste bij jou past en het gemakkelijk maakt om je huur op tijd te betalen. Zo voorkom je mogelijke problemen. Wil je je betaalwijze aanpassen? Geen zorgen, we helpen je graag!

Wijziging doorgeven

Automatische incasso

Met een automatische incasso regel je gemakkelijk en zorgeloos de betaling van je huur. Woonpunt schrijft het huurbedrag automatisch van je bankrekening af op iedere 1ste van de maand.  Zo betaal je altijd op tijd, zonder dat je er nog omkijken naar hebt.

Wil je de maandelijkse huur betalen met automatische incasso? Of heb je Woonpunt gemachtigd om de huur van je rekening af te schrijven, maar wil je deze machtiging intrekken? Geef het aan ons door.

Betalen via iDEAL

Een digitale acceptgiro is een factuur die je via e-mail ontvangt (bekijk voorbeeld). Je ontvangt elke maand een digitale acceptgiro van Woonpunt. Met internetbankieren (iDEAL) kun je direct vanuit de e-mail de rekening betalen. Je kunt zelf kiezen wanneer je betaalt, zolang je maar de betaaltermijn in de gaten houdt. Het is niet mogelijk om fouten te maken bij de overboeking, omdat alle gegevens al voor je zijn ingevuld. 

  • Je ontvangt de digitale acceptgiro direct per e-mail. 
  • Het betalen verloopt betrouwbaar en veilig via internetbankieren/iDEAL. 
  • Je hebt altijd het juiste bankrekeningnummer, huurbedrag en betalingskenmerk. 
  • Je kunt betalen vanaf je eigen pc, laptop of mobiele app. 

Betaling via digitale acceptgiro is veilig en altijd specifiek voor jou bedoeld. Voor extra veiligheid wordt de inhoud van de e-mail versleuteld. Tijdens het betalingsproces zie je het exacte bedrag dat je betaalt. Met iDEAL verloopt de betaling altijd via je eigen bankrekening en het beveiligde internetbankieren van je eigen bank. 

Zo kun je controleren of de digitale acceptgiro juist is: 

  • De afzender van de betaalmail is altijd: noreply@ibanaccept.nl. 
  • In de mail vind je informatie over het adres waarvoor je de huur betaalt, de maand en het bedrag. Ook staat je klantnummer erin vermeld. 
  • Als je op 'betalen' klikt in de mail, kom je op een internetpagina waar je je bank kunt kiezen. 
  • De URL van deze internetpagina begint altijd met https://woonpunt.ibanaccept.nl. 
  • Deze internetpagina is beveiligd met een SSL-certificaat. Dit kun je zien aan het slotje in de browser. Als je op het slotje klikt, verschijnt er een veiligheidscertificaat. 

Handmatig betalen

Kies je voor handmatig betalen? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van je huur. Je betaalt de huur vóór het begin van elke nieuwe maand. Als je naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kun je niet contant betalen. Wel kun je bij ons pinnen of het bedrag overmaken via onderstaande gegevens:

  • IBAN nummer: NL22 INGB 0000 7178 12
  • BIC: INGBNL2A

Vermeld daarbij je relatienummer. Dit nummer vind je bovenaan de brieven van Woonpunt .

#
Ons laatste nieuws
Wil je op de hoogte blijven?
Ga naar het nieuwsoverzicht