Huur betalen

Je betaalt de huur vóór het begin van elke nieuwe maand. Er zijn drie verschillende manieren om te betalen: via automatische incasso, met een iDEAL-link die je per e-mail ontvangt, of handmatig zonder herinnering. 

 

Betalen op kantoor

Als je naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kun je niet contact betalen. Wel kun je bij ons pinnen of het bedrag overmaken.

Meer info over automatische incasso Meer info over betalen met iDEAL Meer info over handmatig betalen

Betaal op tijd

Dat is vóór de eerste dag van de maand. Doe je dit niet? Dan krijg je een herinnering om de huur alsnog te betalen. Dit kan zijn via de mail (gestuurd vanaf het mailadres woonpunt@mind2pay.com), een sms, een brief en/of een telefoontje van een belrobot. Je ontvangt een SMS vanaf het telefoonnummer 097 - 006 520 285 óf een automatisch ingesproken telefoontje van een belrobot vanaf het telefoonnummer 088 - 001 66 65.


Krijgen we geen reactie?

Dan gaan wij je bellen of komen we thuis bij je langs. Natuurlijk gaan we je dan vragen om de huur alsnog nog te betalen. Maar we vragen ook waarom je nog niet hebt gereageerd en nog niet hebt betaald. Wij begrijpen dat er soms redenen zijn waardoor het lastig is om de huur betalen. Misschien kunnen we je daarbij helpen. Als dat nodig is, kunnen we een betalingsregeling treffen, zodat je de achterstand niet in één keer terug hoeft te betalen.

 

Heb je na al deze stappen nog niet betaald?

Dan schakelen we een deurwaarder in. Ongeacht de hoogte van de achterstand. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening. Bij een huurachterstand van drie maanden of meer, kan Woonpunt de kantonrechter vragen om de huurovereenkomst te ontbinden. Dat willen we natuurlijk liever voorkomen.