Onderhoud Vervangen CV 2.jpg

Reparatie en onderhoud

Iedereen wil een mooie, goedverzorgde woning. Maar dat gaat niet vanzelf. Daar zijn onderhoud en reparaties voor nodig. Maar wie doet nu wat?

Wie doet wat?

Een lekkende kraan, verstopping van de douche, het reinigen van dakgoten, het schoonhouden van de afvoer... Wilt u weten welke reparaties voor Woonpunt zijn? Welke onder het abonnement huurdersonderhoud vallen of wat u zelf moet doen? Kijk dan in de folder of lees de uitgebreide checklist.


Reparatieverzoek melden

Woonpunt werkt samen met een aantal partners om uw reparatieverzoeken uit te voeren. U kunt uw verzoek gemakkelijk melden via internet, vervolgens nemen wij of een van onze partners contact met u op voor het maken van een afspraak. Kan de reparatie echt niet wachten? Bel dan 088 - 050 60 70. Op dit nummer zijn we 24 uur per dag bereikbaar ook in het weekend.

Direct uw reparatieverzoek melden.


Abonnement Huurdersonderhoud

Onderhoud aan uw woning is in hoofdlijnen wettelijk geregeld. De meeste werkzaamheden worden door Woonpunt verricht. Voor kleine zaken bent u als huurder vaak zelf verantwoordelijk. Meer informatie over het Abonnement Huurdersonderhoud leest u hier.

 

Verzekeringen

Woonpunt heeft voor uw woning een brand- en stormverzekering afgesloten. Deze dekt de schade aan het huis, niet de schade aan uw eigendommen. Ook de door u aangebrachte voorzieningen en de kosten die volgens het huurcontract voor rekening zijn van de huurder, zijn niet gedekt. Wij adviseren u dan ook een inboedel verzekering en een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) af te sluiten.

 

Voorkom vochtschade

Woonpunt is niet aansprakelijk voor vochtschade aan uw eigendommen als u deze heeft opgeslagen in de kelder. Een kelder is namelijk niet geschikt voor de opslag van spullen die makkelijk vocht opnemen of snel door vocht worden aangetast, zoals kleding, schoeisel, een zitbank of boeken. De lucht in de kelder bevat meer vocht dan de lucht in bijvoorbeeld de woonkamer. Dat komt omdat de kelder (deels) ondergronds ligt en de temperatuur er lager is. Daarom ontraden wij u om vochtgevoelige zaken in de kelder op te slaan en zijn wij niet verantwoordelijk voor vochtschade die zo ontstaat.

 

Glasfonds

Via Woonpunt kunt u zich aansluiten bij het glasfonds, waarmee u verzekerd bent tegen glasbreuk. Dit kost u € 1,16 per maand. Glasreparaties vanuit dit fonds worden verricht door Trichtglas. Huurders die lid zijn van het glasfonds kunnen direct contact opnemen met Trichtglas via 043 - 820 02 06. Neem voor aan- of afmelding van het Glasfonds contact op met onze klantenservice, via 088 - 050 60 70 of info@woonpunt.nl.
 

Veel gestelde vragen

Heeft u een vraag? Vindt uw antwoord in onze veel gestelde vragen en antwoorden hieronder: