Onderhoudsabonnement

Als er reparaties en onderhoud aan je woning nodig zijn, zijn de kosten hiervan normaal gesproken voor jouw eigen rekening. Echter, door je aan te melden voor het onderhoudsabonnement worden (bijna) alle kosten vergoed door Woonpunt.

Het onderhoud aan je woning is grotendeels wettelijk geregeld. Woonpunt voert de meeste grote werkzaamheden uit. Als huurder ben je vaak zelf verantwoordelijk voor kleine zaken, zoals bepaald in het Besluit kleine herstellingen. Met het onderhoudsabonnement worden reparaties die normaal gesproken jouw verantwoordelijkheid zijn, uitgevoerd door Woonpunt. Naast de maandelijkse abonnementskosten hoef je geen extra kosten te betalen. Wil je precies weten welke reparaties onder het onderhoudsabonnement vallen? Klik op de knop hieronder.

Bekijk de folder

Maandelijkse kosten 

Bij het ondertekenen van je huurcontract bieden wij het onderhoudsabonnement aan. De maandelijkse tarieven variëren van € 3,38  tot € 7,97 per maand. Je hoeft niet direct een beslissing te nemen: je kunt je tot drie maanden na het tekenen van het huurcontract kosteloos abonneren. Na deze periode wordt er een eenmalig entreegeld van €20 in rekening gebracht. Het abonnement gaat van kracht zodra de €20 is betaald. Je kunt op elk gewenst moment stoppen met het abonnement met een opzegtermijn van een maand. Het opnieuw aanmelden voor het onderhoudsabonnement is slechts een aantal keer per jaar mogelijk. 

Aan/afmelden  

Wil je je aan-of afmelden voor het onderhoudsabonnement? Neem dan contact op met onze klantenservice via: 088 - 050 60 70

Plaagdierbestrijding

Heb je overlast van plaagdieren in je woning? Voor huurders met een een onderhoudsabonnement schakelt Woonpunt plaagdierbestrijding in. 

Keurmerk Plaagdier Management Bedrijven Handboek IPM Knaagdierbeheersing Certificatieschema en Interpretatiedocument